Lyckad dag!

datum: 2011-10-23 klockslag: 18:15:40
Kategori: Tävling
Kommentarer: (1)
Är nöjd med dagens händelser. Yes gick superfint i hoppklass, mindre bra i agilityklass. Jag har lärt mig en hel del och vet exakt vad vi behöver träna mer på.

Luna gick faktiskt väldigt bra nu när jag tänker efter såhär i efterhand. Hon var lite stirrig av omgivningen och kanske 1000 gånger för laddad. Hon sprang gärna runt hindrena och jag körde hela banan på 20 hinder trots att vi bara kört runt 10 st irad innan. Lätt att vara efterklok att vi bara borde kört ca 10 st. Men hon kämpade på trots många fel och vi kom i mål, diskade men i mål och glada och vi hade roligt!

Yes hoppklass var en av de bästa saker jag upplevt i mina senare år. Shit vilket samspel vi hade! Jag missade dock en lite sväng med 3 hinder för jag tappade helt bort mig efter slalomet. Valde därför att körde på det som kändes naturligt och är väldigt glad med beslutet såhär i efterhand. Hon svarade riktigt fint på all min handling och jag blev glad i magen.

I agilityklassen gick det bra till en början men vid en serpentin jag försökte mig på så gick det dåligt. Hon blev frustrerad och skällde (på mig?!) och vi körde vidare och det gick sämre och sämre. Hon slarvar på kontaktfälten så mycket att jag faktiskt blev chockad. Så kontaktsfältsträning (med störning) och pushar och serpentiner ska vi öva på! I övrigt kändes hon positiv och glad och fick sig en rejäl belöning efteråt.

Här får ni en film, där jag även gör reklam för Johanna (som lärt mig typ allt jag kan om agility i dagens läge.)

 

Kommentarer
Skrivet av: Annica

Ah va kul!! Ni e så bra!!!

2011-10-24 @ 13:13:47
Din hemsida: http://annicav.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback