Luna

datum: 2011-06-15 klockslag: 10:55:49
Kategori: Hundarna
Kommentarer: (0)
Namn: Luna
Född: 2010-06-25
Ras: Chinese crested Powderpuff, Tibetansk spaniel & Papillon

Tävling
Inga placeringar ännu

Luna är den goaste lilla hunden ni kan tänka er. Det finns nog ingen hund som är så ständigt glad som hon är. Hon viftar på svansen konstant. Hon har varit med mig sen hon var åtta veckor gammal och hon är min allra första egna hund. Som jag längtat efter sen jag var liten.

När Luna var valp gick vi på valpkurs, för denna lilla dam skulle vi minsann ha ordning på på promenader, tänkte vi. Valpkursen öppnade upp något hos mig och jag insåg att jag älskade (!) att träna med henne. Vi började på en till kurs, en tävlingsinriktad kurs, för att Luna var så duktig att vardagslydnad för äldre hundar inte skulle ge oss så mycket. Här öppnades en helt ny värld.

Så det är bara att tacka den här lilla tjejen för det underbara hon tagit mig in i. Just nu är hon inne i en "jag gör inte som någon säger period" och vill egentligen inte träna något förutom trix och konster. Men med en köttbulle i handen så går det att trolla fram lusten att träna hos de allra flesta hundar tror jag.

En liten tjej som kan konsten att sno hela ens uppmärkssamhet och vardag. Dessutom kan hon fånga ditt hjärta enormt, helst vid första ögonkastet! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback