en dag ägnat åt hundträning

datum: 2011-10-09 klockslag: 23:21:04
Kategori: Träning
Kommentarer: (0)
Större delen av dagen har spenderats på ubk.

Luna:

Lunas del gick helt klart bäst idag. Vi körde både lite fotposition och några steg i fritt följ, endast så många att hon klarar av att bibehålla position. Kontakten är det inget fel på, hon är lite övertaggad och hamnar därför lite för långt ifrån mig. Lite inkallning på det, rak sitter som en smäck. Med ställande är helt okej.

Luna fick även körde en hel del agility och kommandot fram sitter bättre och bättre. Vi körde mycket raksträckor men även en del böjer också. Körde lite platt tunnel och idag gjorde vi det! Genom hela utan att hålla upp ens en gnutta. jobbade även på lite på slalomet.

Det var lite Lunas dag idag helt enkelt!

Yes:

Platsliggning och så trodde jag att vi skulle köra sittande i grupp men tji fick jag. Det är tråkigt säger Yes och lägger sig ner. Något vi helt klart behöver träna på! Jag körde fritt följ själv och sen när jag skulle köra det med Frida var det helt enkelt inte roligt längre, blev lite för mycket där.

Har fått nytt tänk på inkallningen och har därför börjat lite om från början. Har belöning bakom henne och det har hittills funkat kanon.

Denna dam fick också köra några svängar agility med fokus på kontaktfält av alla dess slag (blev så för att det var uppställt sedan dem som tränat innan). körde även lite staket och där fick jag något att bita i. Jävla handling, va svårt det ska vara! Och så bara förstår man helt plötsligt och allt löser sig, tur att det finns ljusa stunder också!
Duktiga är dem, mina små fyrbenta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback