En ärlig chans

datum: 2011-11-07 klockslag: 17:24:57
Kategori: Träning
Kommentarer: (0)
Idag har vi påbörjat träningssätt småpass gånger tusen. Det går hittills över förväntan! Vi kör många små pass med positiva resultat och positiv attityd. Just nu är fokus med Yes position och kontakt, vilket har gått extremt bra med bra koncentration. Yes har helt plötsligt glömt bort att man ska sitta ner i fotpositionen istället för och stå. Det får hon dock komma på själv innan klicket och godisen kommer så det sitter nog snart igen. :) Man får inte godis för att fuska!

Har insett att sen jag fick Yes har börjat prioritera bort Luna lite rent träningsmässigt och det skäms jag för. Yes är lättare och roligare att träna med men nu när jag ger Luna en ärlig chans så ser jag hennes fina kapacitet för den lilla blandrashunden hon faktiskt är! Hon är ingen aussie eller BC men hon är sjukt motiverad och det gör mig glad. Idag har hon fått köra position och kontakt, precis som Yes och hon är faktiskt väldigt duktig. Nästan lite bättre än Yes i vissa lägen ;) . Dock inte i vänsteromhalt men inte så konstigt, vi har bara kört två träningspass än så länge. Lilla gullhunden!

Tänka sig vad man lär sig om sig själv när man tränar hund! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback