agilityträning

datum: 2011-09-07 klockslag: 22:27:39
Kategori: Träning
Kommentarer: (0)
Idag var jag på ubk igen, vi var på en onsdagsträning i agility, idag med tema : fart och flyt. Två små korta frekvenser stod uppställda och dem kördes, oj så dem kördes! Jag börjar lära mig hur jag ska visa henne vart hon ska, börjar lära mig att säga till när hon ska framåt och hon börjar defenitivt förstå mig bättre. Tänka sig, vi har bara tränat 2 gånger på riktigt. Det här kan ju gå riktigt bra! Kjell som höll i dagens pass sa att jag var duktig och det kändes bra, han tyckte att det var kul att jag gick i nybörjarkursen med Luna också! Jag tränade också på att belöna Yes nära mig, nära knät, försöka få fram lite Rallytendenser (enligt Johanna) och det går riktigt bra. Hon tänder verkligen till när vi är på agilityplanen och hon kampar för livet!



Min fina prickiga på uppvärmningspromenaden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback