Freestylehund?

datum: 2011-10-02 klockslag: 23:56:22
Kategori: Träning
Kommentarer: (0)
Idag har Frida kommit hit på middag, vi åt lax och sedan tog vi oss ner på stan för att gå på bio. Vi skulle tränat ikväll men min kropp och knopp satte stopp för det. Himla tråkigt när jobb och praktik gör så att träningen hamnar åt sidan..

Jag visade i alla fall Frida lite av mina och Lunas trix och kom sakta men säkert in på freestyle. Vi kanske ska starta i freestyle ändå, hon är ju faktiskt jätteduktig på det och väldigt lättlärd. Plus att jag och Frida har kommit på ett jättebra tema för vårat nummer, skulle bli superkul! Vi testade att lära in ett nytt moment idag, (2 korta pass) med mellan (gå mellan mina ben) och det funkade riktigt bra. Nästan så att hon känner sig säker på det redan, duktiga lilla skrot. Hon ville hålla sig till den vänstra sidan till en början men insåg fort vad det var frågan om.

Kanske en framtida freestylehund av henne? Agility och freestyle... Låter ju faktiskt nästan lite för roligt, kanske ska blanda in lite lydnad så det blir lite seriös träning... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback