det tar sig...

datum: 2011-06-28 klockslag: 18:05:51
Kategori: Träning
Kommentarer: (0)
Har tränat med finisarna idag. Hinner nog med något pass till...

Med Yes har det gått sådär, vi har kört rutan, och mycket ställande under gång och fritt följ. Ställande under gång är väl egentligen inga problem, hon stannar direkt. Men när jag kommer tillbaka kan hon i 10% av gångerna sätta sig innan jag hinner säga sitt så det är något jag försöker slipa bort helt.

Rutan drives me crazy rent utsagt då hon gärna vill ställa sig framför rutan. Hon verkar heller inte vilja lära om sig och kuta igenom rutan så nu försöker jag få bort henne till konerna längst bort åtminstone men det tar tid och tålamod!

Det fria följet blir bättre och bättre och tekniker har jag fått av käraste Annica. Det var välbehövligt med tips på den fronten!

Luna har varit awesome! För en gångs skull.. hehe..
Vi har kört position vid fotgåendet som hon nu tar på helt eget initiativ, dock har hon en förmåga att sätta sig snett med rumpan men vi nöter och hon kommer mer än gärna in på vänster sida nu och utan ett endaste litet ord från min sida. WOW säger jag bara.

Har även börjat sakta men säkert med liggande under gång och ställande under gång och det går faktiskt riktigt bra. Går än så länge framför henne för att jag inte vill att fotgåendet ska bli så långt ifrån som hon hittills vill gå. Vill inte gå in i en dålig vana och sedan vara fast.

Sedan har båda tjejerna fått köra targetträning och wow (igen!). Båda tjejerna gillar verkligen klickerträning! Helt underbart att båda testar olika beteenden tills dem prickar alldeles rätt.

Kort och gott: Luna har förbluffat mig med sitt engagemang idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback