vissa borde inte få ha körkort

datum: 2011-08-24 klockslag: 20:31:26
Kategori: VARDAG
Kommentarer: (0)
Jag och Naozad var ut med hundarna nyss. Vi var och tränade vid fyrisfjädern, dåligt engagemang från hundarnas sida idag. När vi nästan bestämt oss för att gå hem igen så busade vi lite till.. Sen tog Yes törstighet över när hon insåg att en vattenpöl fanns på cykelbanan bara 30m bort. Hade precis kopplat Luna och ropar in Yes när jag inser att en boll fattas, börjar leta. Luna ser vattenpölen som Yes kommer ifrån och hennes sug tar över henne och hon småskuttar glatt mot vattenpölen lycklig i tanken att få smaska i sig lite lortigt vatten från gatan. Plötsligt ser jag en bil i full karriär mot Luna på cykelbanan. Det enda jag hinner tänka är framför bilen , jag måste framför bilen före Luna. Kutar fram och tar tag i Lunas koppel, bilen tvärnitar in och väjer en liten bit, Yes kommer efter, tar tag i hennes koppel också. Utan att stanna och fråga eller ens skälla ut mig så rivstartar han och åker iväg..... Jag hade nog blivit mindre arg om han hade skällt ut mig. Men att komma rejsandes på en liten cykelväg i minst 60km/h och sen NÄSTAN köra över en hund och en människa utan att stanna och kolla hur det gick är fanimig inte okej! Förstår inte att vissa här i landet ens får ha tillgång till bil och körkort.....

Inom parentes:
Jag kan erkänna att Luna inte borde ha sprungit dit, hon borde varit kopplad och jag borde ha haft bättre uppsikt. Men hade inte jag rusat framför bilen hade hon med all sannorlikhet varit död just nu. Eller åtminstone överkörd. Men det som bekymrar mig är att det lika gärna kunde varit ett barn som sprang ut där, det är en cykelväg vid en camping och en stor gräsmatta samt. nära en badhus och en badminton hall. Dvs, det kryllar av barn......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback