På tal om nära döden upplevelser..

datum: 2011-08-24 klockslag: 20:42:52
Kategori: VARDAG
Kommentarer: (0)
Kom på en sak som jag inte berättat. Det är i och för sig väldigt mycket med tanke på hur dött det varit här den senaste tiden...

Häromdagen när vi kom hem hade vi glömt stänga ytterdörren till balkongen. Vi håller på o renoverar i lägenheten (hallen har blivit ommålad, taket i vardagsrummet ska målas, nymålat och tapetserat i sovrummet, hallen ommålad och köket har fått diskmaskin, nya bänkskivor, delvis ny stomme och nymålat i väggar o tak) och har därmed hantverkare som kommer och går. Det är alltså väldigt mycket färglukter och sågspån överallt!! Det medför att man vill ha fräsch luft. Katterna har varit ute på balkongen många gånger och har hållt sig till golvet. Nu när vi kom hem kom Nala ut därifrån när vi kom hem, vi börjar kika efter Lady och eftersom hon inte hittas så börjar vi ana oråd... Vi kikar höger och vänster ute på balkongen (det är mörkt ute, kl va runt halv 11.) När vi kollar åt vänster ser vi två öron.. Ber Naozad hämta min kamera, använder blixten lite och två ögon lyses upp.

Paniken i kroppen börjar sprida sig och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Naozad tänker hoppa ut på taket, du får inte gå på taket hela den där vägen är allt ja får ur mig. Sagt och gjort, vi går till grannporten, knackar på, inget svar, knackar på hos nästa, där öppnar en man i morgonrock och rödsprängda ögon. Vi talar om vad som hänt och vi får gå ut och kika på hans balkong, kommer överens om att det är grannens balkong hon sitter vid. Det fanns ett fönster i trapphuset som han hjälper oss att bryta upp med en skruvmejsel, därifrån är det en kort bit till balkongen och katten. Naozad klättrar ut, jag har panik i hela kroppen, de bara kryper i mig.. Sen ber jag honom klättra över på balkongen för att inte gå på det smala området på taket, han ropar o kollar om någon är hemma, sagt och gjort, en gubbe kommer ut och ser väldigt frågande ut. Vi ber honom att ta katten, han får tillslut tag i henne. Ger över henne till Naozad som sträcker över henne till mig. När Naozad och Lady är inne släppar en tung sten från mitt bröst..

Min dumma lilla älskade finaste Lady.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback