perfekt söndag

datum: 2011-04-10 klockslag: 17:13:58
Kategori: NATUR
Kommentarer: (0)

Mötesträningen gick bra idag. Men jag nöjer mig nog med att säga att den gick bra. Luna är inne i en 'älskarattignorerasinmattefas' och hur mycket jag än försöker och gullar och lockar så bryr hon sig inte riktigt om mig. Men det fanns vissa hundar som var lite läskiga idag och dem, tro det eller ej, hjälpte mig. När vi skulle pasera de läskiga hundarna så sökte sig Luna till mig och gjorde att jag kunde belöna den situationen, vilket hon tillslut förstod och ju fler gånger hon gjorde det desto smartare blev hon och insåg att 'ajuste', kommer den en hund så ska jag titta på matte och då får jag godis! Men det är definitivt något vi behöver träna mer på..

Efter träningen fick Luna och Grym busa lite, tills tungan ännu en gång, hängde långt utanför. Och sen tog vi en mysig fotorunda i boulongern. Hela 2,5 timme var vi ute och nu ska jag bädda ner mig framför en film och lite gott. En helt perfekt söndag om ni frågar mig!



två vårbilder från dagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback