lydnadsträning

datum: 2011-05-10 klockslag: 21:03:27
Kategori: FAMILYLIFE
Kommentarer: (1)

Idag har jag tagit ut hundarna en och en. Tog Yes först för jag tänkte att då skulle kanske min lilla pluttiskrutt bli lite avis och faktiskt bry sig om mig när vi var ute ensamma sen. Tänkt och gjort! Hon brydde sig om mig och jag kunde träna både det ena och det andra, började med lite fjärr och lite trix och konster. Det hon gillar bäst, sen tog jag tar i linförigheten lite och när hon väl är med och går med mig går hon jättefint. Kollar på mig hela tiden, gulle! Hade dock velat att hon skulle gå lite närmare mig men eftersom hon är lite fjompig och helst inte vill bli trampad på får jag kanske nöja mig med detta tills hon går med mig lättare. Vi körde lite apportträning inför 1an också och herregud så kul hon tyckte att det var, hon kunde i slutet av passet hålla den i munnen i ca 3-4 sekunder tills jag klickade!

Med Yes blandade jag hejvilt, la mest vikt på fria följet som börjar arta sig med mig. Vill att hon söker kontakt hela tiden men är inte riktigt där, kommer väl snart. Har märkt att hon har insett att det är det jag vill ha. Vi körde även liggande och ställande under gång, apportering, fjärr och inkallningar med ställande och liggande. Hur kommer det sig att liggande vid inkallning är lättare för henne än liggande under gång? knasigt.


Kommentarer
Skrivet av: Annica

Du - va fin den var bloggen din!



Jag kan inte minnas någon stor skillnad mellan læggande under gång o inkallning, men det kanske bara ær før att jag inte trænat det på længe.

Hon har dock alltid haft lættare før att jobba lite på avstånd så det låter inte så otroligt. Sæker på att du får det till! :)

2011-05-13 @ 12:59:51
Din hemsida: http://www.blogtown.se/blog.php?id=annicav

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback