Hårda motgångar = Kämpa för att få kraft att ta nya tag

datum: 2011-09-22 klockslag: 11:44:57
Kategori: VARDAG
Kommentarer: (1)
Det tar emot att skriva det här inlägget men kanske ska försöka på det ändå. Kunna bevisa för människor att man kan ha motgångar och ta igen sig (som jag i och för sig inte har gjort än...).

Igår körde jag upp i Fagersta, som ni kanske förstår av texten ovanför så klarade jag inte uppkörningen. Jag körde ut på en landsväg och när jag kom ut på landsvägen låg en bil bakom mig, jag hade inte sett den pga den dåliga sikten. Jag kände direkt att det där var inte bra gjort och min körning blev bara värre och värre efter det felet och jag lät nervositet och alla andra nerver ta över helt. Jag var sjukt besviken, på allt. Sådär dåligt som jag körde på den uppkörningen har jag aldrig kört förut. Inte ens på min första lektion...

Jag hade turen att få en ny uppkörningstid imorse klockan 9, i Uppsala. Som ni kanske förstår igen av texten ovan så klarade jag inte den uppkörningen heller. Jag var nervös, ny bil = ny koppling, olika många växlar än vad jag är van vid osv osv. Jag körde som en gud, hela uppkörningen, seriöst. Fick parkera i slutet av uppkörningen på en gata där man på vänster sida fickparkerade och på höger sida körde in i vanliga parkeringsplatser. Parkeringen blev asbra, sen skulle jag ut. Det var små parkeringsplatser, gatan var smal och det stog bilar bakom och på sidorna om mig. Jag var alltså tvungen att backa rakt ut, när jag i princip var nöjd med min backning skulle jag ta i bromsen men gjorde det ca 1 sek för sent. Jag snuddade bilen bakom mig, dock kände inte jag av att  jag nuddade den utan det var förarprövaren som sa att jag hade nuddat den. Där kuggade jag min uppkörning nr 2. Kändes så himla tråkigt! Körde sen tillbaka till trafikverket och han sa att det var det enda under hela min uppkörning som blev tokigt och att allt annat var strålande bra. Supersuperirriterande och jag kan erkänna att jag har gråtit av frustration här hemma idag.

Har turen på min sida att få nya uppkörningstider tydligen för imorgon är det på't igen i Västerås den här gången och jag hade bestämt mig att ta det idag men lyckades nästan och snubblade bokstavligen på mållinjen. Så be nu för mig inatt innan ni går och lägger er eller imorgonbitti. För nu jävlar ska jag ta det här! Jag bara måste, för jag kan ju faktiskt!!

Kommentarer
Skrivet av: Sara

Gullig du är Frida, tack!! :)



Håller tummar, tår och tassar för att du klarar uppkörningen. Jag tror på dig!

2011-09-23 @ 00:18:18
Din hemsida: http://livetmedtexas.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback