det går framåt

datum: 2011-11-18 klockslag: 00:36:49
Kategori: Träning
Kommentarer: (0)
Lydnadsträningen går framåt, Luna kan gå korta sträckor med fin position och fin kontakt. Hon är dock lite för intresserad av handen men jag tror det vänjer av sig när hon kan gå lite längre sträckor. Läggande under gång börjar bli riktigt fint och nu kan jag nästan länka ihop hela momentet. Dock kan hon ibland sätta sig upp innan kommando men vi håller på och övar på det. Bakdelskontroll har vi jobbat lite med också men hon är så överhetsig när vi ska träna att hon inte riktigt vet vad hon ska ta sig till. Kanske ska gå ut och springa med henne innan träning? Så hon är lite trött?

Fotgåendet med Yes blir bara bättre och bättre och jag är så nöjd med beslutet att jobba med vändningar på stället och position. Nu kan vi gå sträckor med vändningar och haltar utan brist på varken kontakt eller fokus. Och attityden från hennes sida är mycket bättre nu när hon är säker på att hon gör rätt. Vi jobbar även med lite säkerhet i sitt-ligg. Måste nog byta handtecken tror jag då hon lätt blandar ihop det med sitt-stå. hmm.. vi får se.

Men det går framåt och positivt framåt och det är skönt. Imorgon ska vi (jag och Yes) åka ut till en skjutbana som tydligen bara ligger 10 minuter härifrån med bil och där dem tydligen dessutom har öppet året runt? Låter ju nästan för bra för att vara sant. Hoppas vi får höra lite skott när vi går promenad genom skogen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback