Pärlans framsteg i familjen

datum: 2011-05-02 klockslag: 22:38:44
Kategori: FAMILYLIFE
Kommentarer: (0)

Nu har vi haft Yes i 1 vecka och 2 dagar. Herregud, känns som att hon varit hos oss hur länge som helst. Tänk så bra en hund kan passa in i en familj. Älskade älskade Yes! Vi har gjort massa tokigheter, enligt Yes i alla fall.

Till exempel åka tåg, usch vad konstigt och faktiskt väldigt läskigt. Hon har redan åkt tåg 4 gånger med oss och de 2 sista gångerna var hon en väldigt duktig och sansad hund. Fortfarande tyckte hon att det var otäckt men hon var sansad och inte stirrig som hon var de första 2 gångerna.

Andra gången vi skulle åka tåg så var tåget 1,5 timme försenat, kan ha varit därför hon blev lite stirrig (less på att sitta still). Vi fick sitta och vänta på perrongen under den tiden och det var inte roligt. Det kom och åkte tåg och det var pressat med folk, på detta var det ruskigt kallt. Yes var däremot duktig under förhållandena då det var mycket folk runtomkring. Sansad och sökte sig till mig. Bra jobb!

Hon har träffat mycket nytt folk också, som hon dessutom ska få träffa mer i framtiden. Hon har träffat; Mamma, pappa, 3 syskon, låtsaspappa, låtsasmamma, kusin, kusins sambo och 2 barn och ett tiotal kompisar. Alla har hon hälsat på med glädje efter en stunds vaksamhet. Efter första hälsningen har hon insett att det faktiskt är helt okej människor och att dem går att vara i närheten av. Pussar och kramar har dock bara 2 av dem fått och det är mamma och pappa, det känns faktiskt bäst!

Idag var jag ute på promenad med Sofie. Det är andra gången hon träffar Yes och Yes sprang fram till Sofie och var superlycklig när hon såg att det var hon. Kändes alldeles underbart och jag tror Sofie blev lite stolt hon också.

Det enda som egentligen är ett ''problem'' med Yes som jag har insett att jag inte egentligen ser som ett problem är att hon är vaktig och vaksam. Det gäller främst hemmet men kan hända att hon reagerar på något utomhus också. Och sen såklart att om någon hälsar på henne före hon hälsat på dem kan det bli lite läskigt och då skäller hon gärna. Men är man snabb och säger ifrån så springer hon in nära mig och ber om ursäkt.

Jag har ju varnat mina vänner om att Yes är vaktig och vaksam för sig och att hon kan vara lite osocial men det har alla mina kompisar reagerat på, dem tycker helt tvärtom och det känns ju faktiskt jätteroligt!

Jag är väldigt väldigt nöjd över att jag tog beslutet att ta med henne hem, det känns så himla rätt!







Bilderna tagna med Canon ixus 120 is, ute på landet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback