träna träna träna

datum: 2011-06-16 klockslag: 19:23:18
Kategori: Träning
Kommentarer: (0)

Idag har jag varit ut med Yes lite igen. Skulle skrivit om det igår egentligen men då hängde jag nog upp mig på kräket...

Vi har iaf kört rutan nu, två dagar, korta intensiva pass. Jag ser redan helt klart en super förbättring från dag ett. Till en början sprang hon till rutan och ställde sig precis innanför den, eller lite framför. Icke bra tänkte jag och nu har jag börjat köra snabb fart rakt igenom rutan för att inte få en försiktig hund som springer fram till rutan och stannar precis där. Det har gett klara resultat helt klart. Hon springer fortare fram nu, verkar tycka det är allmänt roligare och ställer sig längre in i rutan!! Mitt stanna är helt klart behövligt nu och från börjar hade jag inte behövt säga något alls. Känns jättebra att det går framåt.

Fria följet tycker jag att det känns som att hon tycker det är riktigt tråkigt. Försöker köra korta sträckor och belöna mycket. Hon tittar gärna rakt fram men vill gärna ha en kontakt uppåt. Är rädd att hon annars inte hinner med i högersvängarna och tappar efter.

Fjärren har jag börjat kämpa med, vill få in ett snyggt stå-sitt. Då hon gärna lyfter på ena tassen. Får börja jobba nära och sedan längre bort, för det är när jag inte står supernära som hon lyfter tassen. Har däremot fått ett riktigt snyggt ligg. Hon ''går inte ner'' utan liksom faller. Mycket vackert :)

Apporten, ställande läggande och sittande under gång går galant. Inkallning med ställande och läggande likaså. Känns faktiskt riktigt bra och tror att det skulle gå bra för oss om vi körde tvåan typ nu (?). Dock hoppet, hoppet hoppet hoppet. (har tränat det 2 gånger bara pga ingen tillgång till hinder) Det kommer bli hårdträning på det när vi har ubk i närheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback