fot

datum: 2011-07-15 klockslag: 23:26:57
Kategori: Träning
Kommentarer: (0)
Det fria följet börjar arta sig. Idag tränade vi bara fria följet. Det gick riktigt bra, i svängarna sackar hon gärna efter liiite men kommer snart fatt igen. Vi har sett på öronen att hon inte riktigt gillar att svänga (förmodligen rädd för att bli trampad då och när hon inser att ''aha, jag blev inte trampad på'' så kommer hon igen med toppen inställning) Ska försöka belöna i svängarna tror jag, ha något att locka med, förstärka dem positivt, kanske gå riktigt sakta så jag ser att hon är med och klicka.. Hmm.. klurigt det där..

Idag fick jag mig även en lektion av Frida hur jag ska gå... Det var nog klurigare för mig än för Yes måste jag ju säga. Mycket om ska stämmas överens med det fria följet, hur jag går, vad tävlingsledaren ger för kommando, vart jag har Yes, hur hon beter sig och hur jag själv beter mig och vilken inställning jag har...

Annars så känns nästan alla moment bra, förutom hoppet. Det ska finslipas sön-ons. Alla dagar mot Ubk. Det kommer bli en intensiv men rolig vecka, hade väl kanske önskat på lite mer tid men går det bra nu så kan vi börja köra lite mer av treans moment och då kanske vi båda blir lite taggade på nytt.

Underbart det här med hundträning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback