Brukshundklubben idag

datum: 2011-08-25 klockslag: 23:17:14
Kategori: Träning
Kommentarer: (1)

Träningen idag på ubk gick bra, förvånandsvärt bra med tanke på gårdagens prestation. Körde några fina rutanskick med Yes, satte klass 2 hoppet (bara en gång men hey, de var superfint då) och lite fjärr. Har jobbat ganska mycket med stadga i apporten också men det var inomhusträning.

Luna fick köra hoppet, vilket hon gör med stor glädje och kommer fint in i position. (som däremot inte sitter helt hundra men vi jobbar på det och så länge glädjen finns, så finns hopp) Sen körde vi lite inkallning, lite fotposition och lite fjärr (sitt ligg, som hon förövrigt är jätteduktig på, snabb som få upp o ner med bra stadga)

Jag var väldigt glad och stolt efter dagens träningspass. Imorgon ska vi till klubben igen, då för att köra lite agility. Ska bli kul! Är supertaggad och kommer ha fint sällskap, imorgon med, vilken tur jag har!

Idag var jag på klubben med Sara och Elin, två trevliga tjejer som är med i uppsala hundungdom. Det var kul att träffa på lite nya ansikten på klubben och känns som att kontaktnätet börjar sprida sig, är alltid bra med olika synvinklar osv. :)



EDIT: Kom på att vi körde en platsliggning, som Luna var KUNG på ! Så himla bra, låg stilla och fint och bara tittade på mig hela tiden och jag var ganska långt bort till och med. Nu blev jag ännu mer stolt, duktiga duktiga Luna!

Kommentarer
Skrivet av: Sofie

Kul att det gick så bra! :)

2011-08-31 @ 12:27:21
Din hemsida: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback